woensdag 21 augustus 2013

Een krans voor de herfst

Ja ik weet het. Het is te lang terug dat ik een nieuwe blog heb geschreven. Mijn excuses er gebeurt ook van alles en nog wat. Ik kreeg naar aanleiding van mijn blogs wat mails binnen. Die me nogal verbaasde maar ook anthousiast maakte. En dus heb ik een aantal dingen gemaakt voor vrienden. Waardoor ik besloot dat ween webwinkel best zou kunnen. Dus ik creeer de hele dag door. En daarmee schiet ik wel eens voorbij betreft de blog. Maar uiteraard vergeet ik hem niet ;).

Vandaag neem ik jullie mee in de sferen van de herfst. Het is bijna september en dat betekend Rood, groen, bruin, oranje en geel. De kleuren van de herfst. Ik vind het een prachtige seizoen. Het enige nadeel aan de herfst is de regen. Ik wandel graag in de bossen maar dan moet het niet regenen. Herfst is ook zo leuk omdat je zulke leuke dingen kan maken voor dit seizoen. En het huis vrolijkt dan op na de zomer, waar je meer buiten bent.

Vandaag heb ik voor jullie mijn herfst krans. Helemaal gemaakt van papier, tekenkunst, linten en wat kralen. En het staat geweldig als decoratie in je huis.

Benodigheden:


  • schaar
  • herfst kleuren papier
  • linten
  • lijm
  • waterpotloden, of inkt of ander soort
  • wattenstafjes 
  • bakje water
Eerst teken je blaadjes. allemaal verschillende en allemaal in verschillende kleuren. Vervolgens knip je ze uit.

Op een groot wit karton heb ik de krans getekend met de blaadjes. zoals ik het ongeveer wenste. Het voldoet als een basis voor de bladeren. 
Nu gaan we een techniek uitvoeren op de bladeren. ze moeten er echt uit zien en wat gevormd zijn. Mensen die scrapbooken kennen het verouderingsproces met inkt. Ikzelf vind die inkt veelste duur en gebruik daarom waterpotloden. Dat zijn potloden die je later met wat water kan uitstrijken als verf. Het geeft je bladeren een mooi effect.
Neem bijvoorbleed op groen de kleur geel en bruin, doe dat rond de randen en maak de nerven erin. Vervolgens maak je een oorwatje wat vochtig met water en ga je het uitstrijken. Het hoeft niet netjes, zo krijg je meer deze effect. het water zorgt ook voor het levende in een blad. het gaat krullen en kreukelen o.a. laat ze daarna drogen.


Nu gaan we ze opplakken door elkaar op het witte karton dat je eerder hebt getekend. Die dient als ondergrond voor de stevigheid. Plak ze over elkaar heen en lekker speels. Knip ook eikels en bessen voor meer deco. Laat het daarna drogen.

Neem de linten en knip stukken af, lengte zolang je wenst. Ongelijke stukken. Maakt niet uit alles is leuk. bind de linten samen tot een bundeltje. Plaats wat kralen op de linten, naar wens. en bevestig hem aan de achterkant van je krans. 
en dan krijg je zoiets:




het staat zo geweldig. Hou er wel rekening mee dat je even bezig bent ermee ;)

veel plezier met herfst creaties :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten