dinsdag 30 juli 2013

Zelf bad krijtjes maken



Ik kocht voor mijn dochter zeer leuke bad krijtjes. Samen met foam kleurplaten van prinsessen. Inmiddels zijn de krijtjes op en mijn dochter wenste graag nieuwe. Echter dacht ik tja waar koop ik die nu. Dus ik ben gaan surfen op het net en kwam uit op verschillende recepten. En bleek gewoon heel makkelijk zelf te maken. Voor uren bad plezier ;). OK je kunt ze kopen bij de hem enzo.. maar hey zelf maken is leuker en goedkoper op langere termijn ;)

Je hebt nodig:
  • ·         Een bar zeep. Gewoon simple van dove ofzo of eentje die geheel natuurlijk is. Jouw keuze
  • ·         Voedsel kleuring
  • ·         Rasp
  • ·         Warm water
  • ·         Bakjes
  • ·         Vormpjes
  • ·         Geduld


Rasp eerst de zeep in hele kleine stukjes, verdeel over bakjes voor verschillende kleuren, doe er een druppel voedsel kleuring bij en warm water zodat het zacht word. Goed mengen. En het als ware een deeg is geworden. Nu ga je vormen. Je kunt het gewoon met de hand vormen. Of je kunt leuke vormpjes ervan maken. door kant en klare vormpjes te gebruiken, koek vormen, of bij de hobby winkel andere vormpjes. Ikzelf gebruikte mijn handen en vormde ze als een soort potlood. Aangezien ik houders heb voor mijn kleine meid om ze in te doen. Laat ze nu hard worden, of je kunt ze even in de vriezer doen zo een 10 minuten en dan worden ze sneller hard. Ik zou kiezen voor gewoon laten hard worden. Maar met hoge temparaturen kun je beter even in de vriezer leggen. Test ze eerst even of ze wel wasbaar zijn. Kijk uit voor je kleding.

Veel kleur en badder plezier!

2 opmerkingen:

  1. Dit is echt super! Ik heb/had exact dezelfde krijtjes die jij omschrijft :-), maar zit nu dus inderdaad ook met bijna lege houdertjes.
    Ik ga het zeker proberen! Leuke is dat deze krijtjes ook nog eens lekker ruiken :-)

    Groetjes

    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk - dit is echt een recept waar ik wat aan heb. Voor al mijn gastkinderen dit jaar een setje badkrijt op 5 dec. Kleuren maar! <3

    BeantwoordenVerwijderen