dinsdag 30 juli 2013

Maak zelf je la deviders

Wij hebben een prachtige salon tafel. Mijn man is zo lief geweest hem even een tintje donkerder te maken. Ik vond hem namelijk te licht. Uit de laden kwam echt een enorme bende. En nu lag mijn eettafel vol gezaaid met kleine prullen. Na een dag of twee was de tafel geheel klaar. En werd weer op zijn plek gezet. Dus ik dacht nu moet al die bende terug erin. In die twee grote lades... Ik dacht even na.. zal ik bakjes erin doen, zodat het georderd is en toen dacht ik. Weet je wat ik maak mijn eigen la deviders. Zo heb ik mooie vakken voor al die bende en is het toch georderd.

Het resultaat:




En zo maak je het:

Benodigheden;

  • Karton. Ik heb gebruik gemaakt van een oude verhuis doos. Maar uiteraard kun je het ook met hout, foam of piepschuim
  • Mooi kleurtje papier
  • Scherpe mes
  • Schaar
  • Lijm
  • Grote liniaal
  • Meetlint
  • pen
  • En geduld
Om dit te maken ben je ongeveer 1 uur bezig. 

Als eerste dien je de maten op te nemen. Gebruik hiervoor een meetlint. Meet de breedte, lengte en de diepte op en schrijf deze even op. Nu nemen we een kladblaadje en teken je hoe je de deviders wenst te hebben in de la.

Neem nu het karton en begin met de eerste twee deviders de basis. Ik heb hier een kruis gemaakt. 1 is de lente en 1 is de breedte. Vergeet niet de diepte van je la. Als de diepte 13 cm is neem dan wat minder anders kan je la niet dicht. Die van mij was 13.5 en heb gekozen voor een diepte van 8 cm. teken dit op je karton en snij het uit. Nu maak je de inkeepjes zodat ze in elkaar kunnen schuiven, Snij niet te ver anders word het onstabiel en kan het scheuren.



Nu heb je een kruis zoals hierboven op de foto te zien i.
Neem nu de maat op van een de 4 vakken. Zoals jij het wenst en doe vervolgens het zelfde voor de kleinere vakken.

Nu gaan we hem mooi bekleden. Als je hout gebruikt is dat uiteraard niet nodig. Maar dit is de goedkoopste manier. Je kunt ook de papier vervangen voor stof eventueel. Zorg er wel voor als je gaat bekleden dat de inkeepjes ook weer dienen gemaakt te worden. Anders kun je het systeem niet in elkaar schuiven.


De kleine vakjes

Een simpele prit stift is voldoende voor het lijmen.


Als je alle delen hebt bekleed vergeet dan niet de inkeepjes.

Als je klaar bent met alle delen te bekleden, schuif je alles in elkaar en plaats het in je la.


En nu kun je de la gaan vullen. Handig, praktisch en vooral goedkoop. Want mij heeft dit geen cent gekost. Alles is gerecycled. Doe dit nu met al je lades.

Zo kun je ook je sokken la, keuken la en andere soort lades indelen. Jij bepaalt hoe groot de vakken en hoe ze komen te staan. Simpele maat werk van je zelf. Veel order plezier :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten