vrijdag 14 juni 2013

Maak zelf veilige vingerverf voor de kids


Veilige vingerverf voor de kids


Ik hou van schilderen. En mijn dochter ook. Uren kan ze zoet zijn met verf. Maar ik kan zelf me niet uit leven als ik met haar bezig ben. Simpel weg omdat ik het onveilige verf vind allemaal. Ze zou het maar in der mond stoppen of wat dan ook. Toen kwam ik dit tegen. Een tijdje geleden. En ben het gaan proberen. Absoluut een succes!! Ik was het helemaal vergeten tot ik vandaag het weer tegen kwam. En dus deel ik het met jullie.

Je hebt nodig voor 1 kleur:

  1. 3 eetlepels suiker of suiker vervangend middeltje 
  2. halve eetlepel zout
  3. half kopje mais meel
  4. 2 kopjes water
  5. en kleurstoffen (voedsel)
Meng alles in een kom en doe er een paar druppels kleurstof in.. en je hebt je kleur. Het is veilig en goedkoper dan al die bende die je kunt kopen in de winkel.
Zet er wel even de datum op, het blijft voedsel ingredienten. Je kunt het ongeveer 2 tot 3 maanden goed houden.. maar vaak uit ervaring weet ik dat het snel opgaat ;) 

Heel veel schilder plezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten