maandag 27 mei 2013

Kleine Muis ontdekt de wereld

"Mama dat is de zon he?" zegt mijn dochter (3jr)


Als kind hield ik enorm van boeken lezen. En vandaag de dag nog steeds. Alleen nu lees ik voor met mijn peuter. Ik ben van mening dat boeken ook iets educatief moeten geven. Zo leert een kind vele dingen, van op het potjes plassen, pesten is niet lief en dat je niet bang hoeft te zijn. Zo een 2 jaar geleden stoot ik op dit boek. "Kleine Muis Ontdekt De Wereld". Mijn dochter leerde met deze kleine muis mee, wat een bij is, en een bloem.. het verhaal word zo leuk verteld dat ik dit boek dol graag voorlees. En nu maakt mijn dochter zelfs mijn zinnen af. Waardoor we dus samen het boek lezen. Ik vind dit boek een absolute aanrader voor ouders. 
Ik heb dit boek gekocht voor 2,95 euro bij een voordeelboeken winkel die over het hele land zitten. Bij andere winkels zag ik hem vanaf 8 euro... Het scheelt een hoop. Maar ik had zelfs die 8 euro betaald voor dit leuke boek. Hij is gewoon te leuk om te laten liggen. Ook voor ouders die bewust opvoeden met een paganistische achtergrond is dit zeker een must have voor je peuter...

Hier een glimp van de tekst:

Hij voelde iets heerlijks zachts op zijn rug en keek omhoog. Heel heel hoog boven hem was er een gloeiende ring van licht!
Hij scheen op zijn oren en tenen en maakte ze warm. "Bezige Bij, vertel mij alsjeblieft wat dat is?" Kleine Muis wees hoog in de lucht


"Bij, Bloem, zon, lucht en vlinder,' mompelde Kleine Muis "Wat is dit een prachtige plek"


De tekst leest makkelijk en je kind kunt van alles aanwijzen in het boek. Door de prachtige illustraties.

Titel: Kleine Muis ontdekt de wereld
Auteur: Gillian Lobel
Illustraties:  Daniel Howarth
Uitgever: Parragon
ISBN: 978-1-4454-4931-9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten