zaterdag 25 mei 2013

Poppen kleertjes zelf maken



Ik ben geen rijk persoon als het om geld gaat. En ik ben ook niet meer zo super goed in het naaien van kleding. Vroeger heb ik dat wel veel gedaan. Maar op een gegeven moment had ik er geen behoefte aan of was kleding kopen makkelijker. Maar financieel had ik het toen breder. Van de week vroeg mijn dochter voor nieuwe kleertjes voor der baby born. Pff dacht ik de paardrij outfit was al heel duur. Dus ik ging op internet zoeken naar patronen. En dacht probeer het gewoon weer. Zonder naaimachiene. gewoon op de hand.. Hey als ik als poppendokter kan functioneren, moet dit ook wel lukken met een flink staaltje geduld. 

ik vond gratis patronen specifiek voor de 43 cm lange pop baby born, en ben aan de slag gegaan. Waarempel het lukte me. Ik nam wat oude kleding dat te klein was of gewoon gaatjes in zaten en de goede gedeeltes toverde ik om in kleding voor baby born. 


De patronen waren eigenlijk gewoon als basis, want ik had andere ideeen. En uiteraard moest ik het doen met wat ik had. En moet zeggen is me aardig goed gelukt ;). 
het internet blijkt vol te zitten met allerlei patronen voor verschillende maten poppen. Kijk bijvoorbeeld eens hier waar ik mijn patronen vandaan haal ;) ; http://www.wollyonline.nl/ Ze hebben dus ook gratis patronen ;) en vaak met een gratis patroon kom je al heel ver ;). En het is een goedkopere manier ;)

1 opmerking:

  1. Erg mooi resultaat! Kan je misschien wat meer vertellen over de manier waarop je de kleding gemaakt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen