maandag 27 mei 2013

Tip de muis

Tip de muis is een kleine muis die alles net ontdekt. Wij hebben bijna alle boeken. Helaas mis ik er nog een paar. maar ik vind ze niet in de winkel. Uiteraard bij elke action dat ik kom zoek ik die overige boeken. Maar helaas tot nu toe nog niet allemaal. 
De boekjes zijn eduactief. En je kind gaat er helemaal in op. Mijn dochter heeft ook uit deze boeken heel veel geleerd. 
Nou bij action koop ik deze boeken voor 3,95 per stuk. Terwijl op de web bijvoorbeeld het weer rond de 8 euro is. maar 3,95 vind ik een mooi bedrag voor een onwijs leuke boeken serie.
Ik begon met het boekje Tip de muis wilt niet slapen. En intussen hebben we al een reeks aan boeken. En elke dag weer een ander voorlezen.

De boeken zijn zeer verantwoord, leren je kind over eten, slapen, pesten, liegen, en nog zoveel meer. Graag raad ik deze boeken aan. 

Tip is een lief klein muisje, dat net als ieder kind allerlei dingen mee maakt, zoals logeren, ziek zijn of naar de tandarts gaan. Hierdoor zijn de belevenissen van Tip heel herkenbaar voor peuters en kleuters. Door de prachtige illustraties en de vlotte teksten zijn de boeken van Tip ook voor grote mensen een feest........ Om voor te lezen natuurlijk!


Dit zijn de titels waarvan ik weet dat ze zijn verschenen:

Tip de muis:
  • wil niet slapen
  • vertelt een leugentje
  • wilt een broertje
  • mama gaat werken
  • wilt niet eten
  • op bezoek bij oma *
  • is ondeugend
  • wil niet naar school*
  • wil niet delen
  • gaat naar de tandarts*
  • is een beetje bang
  • viert kerstmis *
  • is jarig
  • wordt groot *
  • is weer te laat *
  • vind pesten niet leuk
  • gaat logeren* 
en er zijn er nog meer, buiten dat ook nog bundel boeken, kleurboeken, kartonnen boekjes en nog veel meer. Ik raad ze graag aan, omdat mijn dochter er zoveel in herkent. Oh ja ik heb * achter de boeken gezet die wij nog niet hebben dus als je ze tegen komt, tip me dan even ;)


5 opmerkingen:

  1. Hey Natasja,

    Die van Tip viert Kerstmis komt elke keer met kerst in de action binnen.
    Moest ik hem dit jaar weer tegenkomen en je hebt hem nog niet, geef dan ff een gil!

    Die van Tip wil niet naar school zal ik eens kijken hier in de action. Heb die zelf aangekocht toen Myrte naar school moest, en is hier nog altijd een succes!

    Als ik ze vind, laat ik iets weten!

    Groetjes
    Els Mertens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Els, dat lijkt me zo super. Mijn dochter gaat eerdaags naar de kleuterschool. Mail me maar als je wat nodig hebt :) vriendelijke groet Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he natasja.

    ook ik ben een liefhebber van de boekjes van tip de muis en ben ook al verschillende actions afgeweest voor deze super leuke boekjes. en heb er inmiddels ook al wat verzameld denk een stuk of 8 waaronder 1 verzamel boekje weltrusten lieve tip.

    ik zou eigenlijk graag willen weten waar jij woont en wat het kost als we dan bvb een boek voor elkaar vinden om die opte sturen.

    groetjes dominique
    je kan me mailen op Do_tje@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wordt groot en op hezoek bij oma liggen al zeker bij action mol

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inmiddels heb ik alle boeken op 1 na, ook de twee nieuwe al in collectie, wilt de beste zijn o.a. ik mis nu alleen nog kerst. dank jullie wel

    BeantwoordenVerwijderen